سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناری ها

وبلاگ قناری ها محفلی برای آشنایی با انواع نژاد قناری ها، تغذیه، بیماری ها و خصوصیات ظاهری انواع قناری ها می باشد. مطالب این وبلاگ برای عموم آزاد است.
نظر

نکات مهم در جفت گیری قناری


اگر می خواهید در خانه اقدام به پرورش قناری بکنید باید به این نکته توجه کنید که این پرنده ها در صورتی جفت گیری می‌کنند که شرایط محیطی کاملاً مناسب برای آنها فراهم باشد، به عنوان مثال دمای محیط باید در حد 25 تا 28 درجه سانتیگراد نگهداری شود،  نگهداری آنها باید بسیار آرام و بدون سروصدا باشد  تا هیچ گونه استرسی به آنها وارد نشود. آب و غذای کافی در اختیار آنها قرار بدید و از دانه های گرم و انرژی زا جهت افزایش میل جنسی قناری ها استفاده کنید.

در صورتی که تمامی شرایط فوق را رعایت کنید  و قناری های شما با یکدیگر آشنایی کافی داشته باشند یعنی به مدت زمان  زیادی در کنار یکدیگر بوده باشند،  قناری نر بسیار مست خواهد شد و شروع به آواز خواندن خواهد کرد و با انجام حرکاتی قناری ماده را برای جفتگیری ترغیب خواهد کرد،  اما اگر مشاهده کردید که قناریهای شما با وجود شرایط کافی نیز رغبتی به جفتگیری ندارند و حتی با یکدیگر دعوا نیز می کنند،  باید آنها را از هم جدا کنید هر کدام را در یک قفس جداگانه در کنار هم قرار دهید تا به مرور زمان نسبت به یکدیگر اشتیاق پیدا کنم و پس از گذشت چند روز در صورتی که پرنده نر و ماده را بسیار مشتاق به یکدیگر مشاهده کردید،  طوری که آماده جفت گیری هستند، می توانید آن ها را در یک قفس قرار دهید تا با شروع به جفت گیری بکنند.

دقت کنید که شاید قناریها در حضور شما جفت‌گیری نکنند بهتر است آنها را در یک اتاق تنها بگذارید تا شروع به جفتگیری کنند.  بیشتر قناری ها شب هنگام و درست زمانی که پرده قفس را رها میکنید شروع به جفت گیری می کنند،  به هر حال پس از این که قناری ها را بسیار مشتاق به یکدیگر یافته که آماده جفت گیری نیز هستند. پس از گذشت یک هفته باید شاهد تخم گذاری قناری ماده باشید

 نکته بسیار مهم اینجاست که حتما باید در قفس پرنده ها لانه مناسبی وجود داشته باشد در صورت عدم وجود لانه ، قناری ها رغبتی به جفت گیری و تخم گذاری نخواهند داشت. شما می توانید استفاده از ام دی اف ، لانه مناسبی را برای قناری ها بسازید و در کف لانه از پوشال های نرم  و یا پنبه استفاده شود. دانخوری ها و آبخوری ها در نزدیکی لانه قرار داشته باشد و باید لانه را طوری بسازیم که از قسمت بیرون امکان باز کردن سقف آن جهت خارج سازی تخم ها و مشاهده وضعیت آنها وجود داشته باشد. 

 

اگر می‌خواهید تمامی جوجه ها با هم و در یک روز به دنیا بیایند باید هر تخم را پس از گذاشته شدن است لانه خارج کنید و در یک مکان خنک و مطمئن قرار دهید و به جای تخم برداشته شده یک تخم پلاستیکی دقیقا هم شکل با تخم طبیعت  قناری قرار دهید،  پس از اینکه تعداد تخم ها به 8 الی 10 عدد رسید،  قناری ماده تخم گذاری خود را متوقف کرده و بر روی آنها خواهد خوابید،  در این زمان شما می توانید تخم های پلاستیکی را از لانه خارج کنیم و تخم های طبیعی را جایگزین آن کنید،  توجه داشته باشید که برای زنده ماندن نطفه تخم ها باید آنها را در یک مکان خنک قرار دهید و روزانه چند بار آنها را چرخش دهید.