سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناری ها

وبلاگ قناری ها محفلی برای آشنایی با انواع نژاد قناری ها، تغذیه، بیماری ها و خصوصیات ظاهری انواع قناری ها می باشد. مطالب این وبلاگ برای عموم آزاد است.
نظر

احتمالا دوستانی که اهل قناری نیستند اطلاعات زیادی راجع به این موجودات شیرین ندارند در این مقاله قصد داریم از قناری جیبر صحبت کنیم تا بیشتر با این قناری آشنا شوید تا اگر روزی اقدام به نگهداری این قناری کردید اطلاعات مفیدی داشته باشید.

نژاد جیبر از جمله قناری هاییست که به هیچ عنوان مادر خوبی برای پرورش جوجه هایش نیست معمولا از قناری پرستار برای خوابیدن روی تخم قناری جیبر استفاده می کنند.از ویژگی های ظاهری برای تشخیص قناری جیبر می توان به دم عمود و در یک امتداد زیر پایش اشاره نمود.همچنین پاهای این قناری عریان و سرش رو به جلو است و پنجه هایش دقیقا مثل عقاب از هم باز می شود.

 

جیبر

 

روش نگهداری از قناری جیبر و سایر نژادهای قناری ها :

– هرهفته دوبار ظرف مخصوص حمام برای قناری قرار دهید.توجه داشته باشید مکان گرم و غیر از زمان های جفت گیری باشد.قناری ها عاشق آب تنی هستند.

-قناری را در معرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید محیط نگهداری حتما دارای تهویه هوا باشد و گاهی به مدت خیلی کوتاه قناری را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

– تا جایی که امکان دارد به غیر از مواقع ضروری از به دست گرفتن قناری بپرهیزید.

– از کاغذ سفید بجای روزنامه برای کف قفس قناری استفاده کنید و هر سه روز یکبار کاغذ را تعویض کرده و پلاستیک ته قفس را بشوئید.

– قفس قناری را هر یک ماه یکبار با اسپری های حشره کش و مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید و بعد از یکی دوساعت کاملا با آب و مواد شوینده قفس را بشوئید و در معرض نور خورشید آن را خشک کنید.

– هر سه روز دان و غذای جدید به قناری دهید.

– هر ماه نصف مولتی ویتامین را به ظرف آب قناری اضافه کنید.

– از گذاشتن بیشتر از یک میله داخل قفس پرهیز کنید امکان دارد قناری در مسیر پرواز خود را زخمی کند.

– از قفس های مخصوص نگهداری قناری استفاده کنید قفس های کوچک باعث بی تحرکی قناری می شود و ممکن است پرهای او بشکند.

از ظروف پلاستیکی برای آب و دان او استفاده کنید.

– به محض مشاهده بیماری اقدام به مداوا نمایید.

 

جیبر

 

قیمت قناری جیبر چقدر است؟

اگر قناری جیبر دارای روش پرورش خاص باشد از یک میلیون به بالا قیمت متغیر خواهد بود.قناری جیبر اصل شاه صدای قناری ها به حساب می آید از صدای او به وجد خواهید آمد.