سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناری ها

وبلاگ قناری ها محفلی برای آشنایی با انواع نژاد قناری ها، تغذیه، بیماری ها و خصوصیات ظاهری انواع قناری ها می باشد. مطالب این وبلاگ برای عموم آزاد است.
نظر

بلدرچین برای کودکان

اگر می خواهید کودک سالمی داشته باشید و او را از بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت، چاقی و سایر بیماری قلبی در آینده محفوظ نگه دارید باید در رژیم غذایی کودکتان تجدید نظر کنید.
گفته های فوق مقدمه ای جهت پرداختن به موضوع اصلی مقاله بود، هدف اصلی ما در این نوشته آشنایی شما با خواص تخم بلدرچین و خواص گوشت بلدرچین و از همه مهم تر اهمیت و ارزش تغذیه ای آن برای کودکان می باشد. لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید تا به ارزش واقعی گوشت و تخم بلدرچین پی ببرید.

تخم بلدرچین چه خواصی برای کودکان دارد؟

حتما تاکنون مقالات زیادی در مورد تخم بلدرچین مطالعه نموده اید و حسابی با خواص فوق العاده این ماده پر ارزش آشنا شده اید، ولی اگر تاکنون هیچ مطالعه ای در این زمینه نداشته اید ما به صورت خلاصه به شما خواهیم گفت.
هر تخم بلدرچین 10 گرم وزن دارد و تقریبا یک پنجم وزن و اندازه یک تخم مرغ می شود. ولی با وجود وزن و اندازه کوچکی که دارد 5 برابر یک تخم مرغ خواص دارد و به همین دلیل تخم بلدرچین را “بمب پروتئین” می نامند و از همه مهم تر اینکه بر خلاف تخم مرغ درون آن خبری از باکتری سالمونا نیست، این باکتری منشا بسیاری از مسمومیت ها و بیماری هاست. در این قسمت از مقاله شما را با خواص شگفت انگیز تخم بلدرچین و تاثیر آن بر کودکان آشنا خواهیم ساخت.

1-مناسب برای کم خونی

به دلیل وجود میزان زیادی آهن در تخم بلدرچین ، منبع بسیار مناسبی برای رفع کم خونی در کودکان و بزرگسالان به شمار می رود. بهتر است کودک تان مصرف تخم بلدرچین را پس از هشت ماهگی آغاز نماید.

2- کمک به افزایش ضریب هوشی کودکان

تخم بلدرچین منبع بسیار خوبی از فسفر، منیزیم و انواع مواد معدنی ضروری برای بدن می باشد. بنابراین مصرف هفتگی دو الی سه تخم بلدرچین به افزایش سطح هوش و ذکاوت کودکان کمک زیادی خواهد کرد.

3- تقویت قدرت بینایی کودکان

همانطور که می دانید یک ویتامین بسیار ضروری و لازم برای تقویت و حفظ سطح بینایی چشم وجود دارد و آن ویتامین A نام دارد. هر تخم بلدرچین حدود 5 درصد ویتامین A در خود جای میدهد بنابراین تکرر مصرف تخم بلدرچین برای بینایی کودک شما بسیار مناسب خواهد بود.

4- افزایش حجم عضلات کودکان با مصرف تخم بلدرچین

سفیده تخم بلدرچین منبع بسیار مناسبی از پروتئین و انواع آمینو اسید ها می باشد و پروتئین یک ماده بسیار ضروری برای رشد و تقویت عضلات کودکان می باشد. مصرف تخم بلدرچین برای کودکان از این لحاظ بسیار مورد توجه متخصصین می باشد.

5- کمک به افزایش وزن طبیعی کودک

به دلیل وجود میزان زیادی کلسترول خوب در تخم بلدرچین ، مصرف مداوم تخم بلدرچین افزایش وزن طبیعی کودک را به دنبال خواهد داشت. و از همه مهم تر از تجمع کلسترول های بد در بدن کودک جلوگیری می کند.

6- کمک به سم زدایی بدن کودک

به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان ها در تخم بلدرچین مانند ویتامین های A، B6، B12، D، E مصرف مکرر و اصولی تخم بلدرچین به دفع سموم بدن کودک کمک شایانی خواهد کرد.