سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناری ها

وبلاگ قناری ها محفلی برای آشنایی با انواع نژاد قناری ها، تغذیه، بیماری ها و خصوصیات ظاهری انواع قناری ها می باشد. مطالب این وبلاگ برای عموم آزاد است.
نظر

1 . استافورد

استافورد یکی از جدید ترین نوع نژاد قناری ها است.

استافورد بسیار جذاب است. جذابیت این نوع قناری بخاطر فرم بدنی خاصش است.

استافورد از آمیزش قناری گلاستر و قناری سرخ به وجود آمده است. استافورد به صورت قناری کاه کل دار و بدون کاه کل تکثیر شده است.

طول بدن  استافورد 13 سانتی متر و به صورت موزاییکی تکثیر شده است.

 

2 . اسکات فنسی

این نژاد مربوط به ناحیه ی گلاسکو در کشور اسکاتلند است. بیش از 150 سال است که شناخته شده است. از نظر شکلی شبیه نژاد بلژیکی است.

اما تفاوتی که با نژاد بلژیکی دارد این است که به جای ایجاد دومحور عمودی بین دم با بدن در این نژاد، 3 قسمت بدن، سر، پشت بدن و دم مثل یک کمان در امتداد همدیگر قرار میگیرند و طول بدن پرنده حدود 17 الی 18 سانتی متر می رسد.

 

3 . برنی

نژاد برنی در شهر برن پایتخت سوئیس، پا به عرصه ی وجود گذاشت. از مشتقات قناری رولر و تا حدی قناری یورک شایر شبیه است. اما تفاوتی که با این نژاد دارددر ناحیه ی گردن است. قناری برنی گردن نازک تری نسبت به قناری نژاد یورک شایر دارد. سر قناری برنی به گردی سر یورک شایر نیست.

اندازه ی این نوع پرنده بین 16 تا 17 سانتی متر است. این پرنده بر خلاف جثه ی کوچکی که دارد بسیار پرنده ی جنگجو و بی واهمه ای است.

 

 

4 . بوردر

نژاد بوردر در زبان انگلیسی به معنی مرز است. به همین خاطر بعضی ها به این پرنده ،

قناری مرزی یا فنسی مرزی هم می گویند.


5 . بوسو بلژیکی

این پرنده داری حالت خاص بدنی است. بوسوبلژیکی یک پرنده ی لاغر و قلمی است و دارای یک  قوز کردگی دائمی است.

حتی زمانی که پرنده سرش را بالا میگیرد این قوز کردگی در پشتش قابل مشاهده است.

طول بدن این پرنده بین 15 تا 17 سانتی متر است.

در زمان خرید بوسوبلژیکی باید نسبت به یکسری استاندارها آگاهی داشته باشید. دانستن استاندارد ها باعث می شود عیب و ایراد این نژاد را بشناسید و به سمت پرورش صحیح این نوع نزاد پیش بروید.