سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناری ها

وبلاگ قناری ها محفلی برای آشنایی با انواع نژاد قناری ها، تغذیه، بیماری ها و خصوصیات ظاهری انواع قناری ها می باشد. مطالب این وبلاگ برای عموم آزاد است.
نظر

لحظه ای را تصور کنید که مدتها انتظارش را می کشیدید و آنچه که خواهید دید برخلاف نتایج مورد انتظار شما باشد، مطمئنا چنین لحظه ای خیلی درد ناک است.

فرض کنید تعدادی تخم نطفه دار قناری را درون دستگاه جوجه کشی قرار داده اید و پس از گذشت دوره جوجه کشی متوجه شدید که هیچ کدام جوجه نشده اند، در این لحظه شما کاملا نا امید خواهید شد.

برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی بهتر به عوامل زیر توجه نمایید و از وقوع آنها جلوگیری کنید.

1 – گذراندن فصل لک خوب و تقویت و تغذیه مناسب اصلی ترین نکته پرورش است یعنی تمام قناری ها باید تغذیه خوبی شده باشند تا خوب کار دهند چه نر و چه ماده
2 – نور و دمای مناسب جفت گیری(دمای مناسب بین 21تا 23)
3 – آماده نبودن جفت ها و یا همان مست نبودن ، آواز خواندن نر به تنهایی نشانه امادگی نیست بلکه پس قناری و حالت های مستی گرفتن قناری بسیار مهمه و مست بودن کامل و اماده بودن ماده که یکی از دلایل اصلی نگرفتن نطفه میتونه باشه
4 – جفت نخوردن نر و ماده (در بعضی اوقات جفت هایی که برای قناری هاتون انتخاب میکنید برای شما انتخاب خوبی هست اما برای قناری ها ممکنه اینگونه نباشه و ممکنه هم رو نپسندن که بعد از مدتی این رو میشه فهمید ,مثل ندیدن جفت خوردن و نزاع و دعوا بین دو پرنده)

5 – بالا بودن سن قناری نر و بقول معروف از نطفه رفتن