سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قناری ها

وبلاگ قناری ها محفلی برای آشنایی با انواع نژاد قناری ها، تغذیه، بیماری ها و خصوصیات ظاهری انواع قناری ها می باشد. مطالب این وبلاگ برای عموم آزاد است.
نظر

در این مطلب از وبلاگ قناری ها قصد داریم تا نژاد قناری ها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. 

انسان هااز زمان های خیلی دور به پرندگان زینتی به خصوص قناری ها علاقه مند بوده و همیشه پرندگانیس مانند طوطی ، قناری، فنچ و... را به خاطر صدای زیبایی که داشتند درقفس ها نگهداری می کردند. 

قناری که در زبان انگلیسی بدان canary  می گویند، نیز جزو پرندگان زینتی محسوب شده و صدای بسیار زیبایی دارد و همین دلایل باعث شده تا همیشه در قفس بماند.

 

انواع نژاد قناری ها:

canary-mosaic

این نژاد قناری از سال 1950 در هلند به نام موزاییک رواج پیدا کرد. پرهای این پرنده از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شده که در نوع نر آن معمولاً پرهای قرمز روی بال ها و سایر قسمت ها کاملاً چشمگیر است و بسیاری از انواع ماده ها معمولاً روشن ترند. در رنگامیزی جنس نر و ماده این نژاد اختلاف چشمگیری وجود دارد که برای هر شخص مبتدی به راحتی قابل تشخیص است.

 

canary-lizard

این قناری نیز در سال1945 در انگلستان بوجود آمد. لیزارد به معنی مارمولک است و اسم این نژاد قناری برگرفته از نقش مارمولکی شکل پرهای این گونه از قناری می باشد که مانند فلس های روی هم خوابیده است. در واقع به علت تیره تر بودن وسط پر و روشن تر بودن حاشیه آن مانند فلس دیده می شود

 

 

canary-gloster
این نژاد قناری از سال 1960 در انگلستان به وجود آمد. این پرنده جثه کوچک و گرد دارد و طول آن بین 5/12 الی 13 سانتی متر است. گلستر معمولاً به دو نوع کاکلی و بدون کاکل تقسیم می شود که پرورش دهندگان معمولاً برای تکثیر این نژاد از یک قناری کاکلی و یک قناری بدون کاکل استفاده می کنند.

 

 

canary-crest
کرست تقریباً همان خصوصیات گلستر را دارد ولی با جثه بزرگتر. در این گونه قناری تراکم پرها به خوبی قابل ملاحظه است. کرست جزء قناری های پُر پَر به حساب می آید و نژادهایی که دید آنها توسط کاکل و ابرو مسدود می گردد، بیشتر در معرض کور شدن قرار می گیرند. تغذیه کرست با سایر نژادهای قناری اندکی متفاوت است.